تجارت تجارت .

تجارت

بيش فعالي كودكان

 يكي از اختلالات شايعي كه در كودكي و نوجواني به وفور ديده مي شود؛ بيش فعالي كودكان و نوجوانان است. بيش فعالي كودكان به دليل فقدان يا كمبود ترشح آدرنالين در مغز انسان به وجود مي آيد؛ لذا بيش فعالي تنها با نشانه جنب و جوش و تحرك زياد در كودكان تشخيص داده نمي شود و توجيه پزشكي و منطقي دارد. فراموشي زياد، حواس پرت بودن، گم كردن وسايل شخصي، داشتن عجله و نداشتن صبر كافي در رعايت نوبت، صحبت كردن زياد و تحركات بيش از حد از جمله عمومي ترين علائم بيش فعالي كودكان به شمار مي آيد. در صورتي كه علائم ياد شده را در كودك خود مشاهده مي كنيد براي انجام آزمايشات و تشخيص و درمان بيش فعالي كودكان به روانپزشك مراجعه كنيد.

يكي ديگر از اختلالات رايج در كودكان، پرخاشگري در كودكان است. پرخاشگري نيز مانند بيش فعالي از شايع ترين اختلالات رفتاري در كودكان و به ويژه نوجوانان است. پرخاشگري در كودكان، تحت تاثير عوامل ژنتيكي، الگو برداري از اطرافيان، خصوصيات فردي، عوامل محيطي و تاثيرات گروه سني در كودك ايجاد مي شود. پرخاشگري در كودكان مي تواند با انجام چند فرايند ساده نظير تغيير سبك تربيتي كودك، ايجاد يك گفتگوي دوستانه و آرام با كودك، الگوسازي آرام و مفيد براي كودك و انجام رفتار هاي تحسين برانگيز براي كودك كاهش پيدا كند.

ظهور و بروز اختلالاتي نظير بيش فعالي و پرخاشگري در كودكان و نوجوانان، در اكثريت قريب به اتفاق اين گروه هاي سني رخ مي دهد. هنر آن است كه والدين و بزرگسالان اين قشر، با تدبير، حفظ آرامش و مشاوره با يك روانشناس نحوه صحيح برخورد و تربيت آن ها را ياد بگيرند و تمرين كنند و اين اختلالات را در آن ها كنترل كنند.

مقالات كاربردي وولك در زمينه هاي مختلف روانشناسي كودك براي رشد و تربيت فرزند شما قابل مشاهده است. با مراجعه به سايت وولك و ورود به بخش مقالات كاربردي مي توانيد به تمامي اين نكات دسترسي داشته باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۰۱:۰۳ توسط:arminmoghim موضوع:

تعميرات يخچال

تعميرات لوازم خانگي از جمله سرويس هايي است كه همه ما به آن نياز داريم چرا كه لوازم خانگي از ضروري ترين لوازم هستند و در صورت خرابي هر يك از آن ها دچار مشكل خواهيم شد. تعميرات يخچال و تعميرات كولر از جمله سرويس هايي هستند كه بايد براي تعمير آن ها حداقل يك مركز تعميرات خوب را بشناسيم تا در صورت نياز با آن ها تماس بگيريم.

براي كاهش هزينه هاي تعميرات يخچال به اندازه ظرفيت محفظه داخلي يخچال در آن مواد غذايي قرار دهيد و بيشتر از حد محفظه را پر نكنيد چرا كه در اين حالت براي سرد كردن تمامي مواد غذايي داخل محفظه و رساندن آن ها به دما تنظيم شده توسط شما زمان بيشتري نياز است و موتور يخچال زمان بيشتري در حال كار خواهد بود كه باعث فشار بيش از حد به آن مي شود. با فشار بيش از حد به موتور، طبيعتا موتور دستگاه دچار مشكل خواهد شد و از آن جايي كه موتور بخش اصلي هر دستگاهي است، براي تعمير آن هزينه زيادي را متحمل خواهيد شد. باز و بسته كردن مداوم در يخچال نيز احتمال خرابي آن را بيشتر مي كند. باز و بسته كردن در يخچال باعث مي شود كه هواي گرم خارج از محفظه يخچال جايگزين هواي سرد داخل محفظه يخچال شود و موتور دوباره شروع به سرد كردن مواد غذايي و رساندن آن ها به دما تنظيم شده كند در نتيجه باز و بسته كردن بيش از حد در يخچال احتمال آسيب به موتور دستگاه را بالا مي برد. فراموش نكنيد كه براي تعمير يخچال خود حتما به مركز تعميرات تخصصي يخچال مراجعه كنيد چرا كه در غير اين صورت اگر تعميركار به اندازه كافي ماهر و مجرب نباشد باعث به وجود آمدن مشكلات بيشتري در يخچال شما خواهد شد.

اهميت كامپيوتر ها هرروزه بيشتر مي شود و كامپيوتر تبديل به يكي از اعضا اصلي هر خانه اي شده اند. تعميرات كامپيوتر نيز جز خدماتي است كه بايد به صورت تخصصي به كاربران ارائه شود. با توجه به وابسته بودن بسياري از فعاليت هاي روزمره به كامپيوتر ها، در صورت خراب شدن اين دستگاه به سرعت دنبال سريع ترين راه براي تعمير آن مي گرديم، بنابراين يك مركز تعميرات قابل اعتماد را بشناسيد تا در صورت نياز به سرعت با آن ارتباط برقرار كنيد و براي تعميرات كامپيوتر خود اقدام كنيد. براي تعمير كامپيوتر نيز حتما به كارشناس متخصص در زمينه تعميرات كامپيوتر مراجعه كنيد تا بر اثر اشتباه در فرآيند تعمير، دستگاه شما دچار مشكلات بيشتري نشود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۲:۳۵ توسط:arminmoghim موضوع:

تعميرات فريزر

 

تلويزيون، كولر، يخچال و فريزر جز لوازم اوليه خانگي هستند كه در صورتي كه در روند كاري آن ها مشكل به وجود بيايد بايد سريعا براي تعمير هر يك از آن ها اقدام كنيم.

براي كاهش هزينه تعمير تلويزيون و تجهيزات وابسته به آن از سرويس تلويزيون غافل نشويد و حداقل به طور ساليانه براي سرويس تلويزيون خود اقدام كنيد تا از خراب شدن تلويزيون جلوگيري كنيد. پنل تلويزيون مهم ترين بخش در قطعات تلويزيون است. در صورتي كه پنل تلويزيون آسيب ببيندف هزينه هنگفتي را براي تعمير تلويزيون متحمل خواهيد شد زيرا تعمير پنل تلويزيون بسيار تخصصي است و نياز به دقت و تجربه زيادي دارد. در صورتي كه جا به جايي تلويزيون و انتقال آن به مركز تعميرات براي شما كاري دشوار است مي توانيد از خدمات مربوط به تعمير تلويزيون در محل استفاده كنيد. در روش تعمير تلويزيون در محل، كارشناس متخصص در زمينه تعمير تلويزيون براي تعمير تلويزيون در محل مورد نظر مشتري حاضر شده و در حضور او براي تعمير تلويزيون اقدام مي كند.در صورتي كه كارشناس متخصص در زمينه تعميرات تلويزيون تشخيص دهد كه قطعه يا قطعاتي در بخش سخت افزاري دستگاه نياز به تعويض دارد مطمئن شويد كه براي جايگزيني قطعه آسيب ديده از نمونه قطعات سالم و اورجينال براي دستگاه شما استفاده مي شود. استفاده از قطعات غير اصل در ساختار سخت افزاري هر دستگاهي در دراز مدت باعث به وجود آمدن مشكلات بيشتري مي شود.

فرايند تعميرات فريزر از جمله كار هايي است كه بايد در كم ترين زمان ممكن و به سرعت انجام شود چرا كه محتويات و مواد غذايي داخل محفظه فريزر با كار نكردن بيش از چند ساعت فريزر، خراب مي شوند بنابراين بهتر است مركز تعميرات مطمئني را بشناسيد كه در مواقع لازم و ضروري به سرعت با آن ها تماس بگيريد.

تعمير كولر گازي و آبي نيز از سرويس هاي مورد نياز است چرا كه كولر ها در فصل هاي گرم مورد استفاده مداوم قرار مي گيرن و ساعات زيادي از شبانه روز روشن هستند و موتور آن ها در حال است. كار كردن مداوم موتور هر دستگاهي احتمال خراب شدن دستگاه را بالا مي برد زير موتور بخش اصلي هر دستگاهي است و با آسيب ديدن موتور ممكن است عملكرد بخش هاي زيادي از آن دستگاه دچار مشكل شود. در كولر هايي كه قابليت گرمايشي نيز دارند در فصول سرد نيز به طور مداوم در حال استفاده هستند بنابراين اين كولر ها نسبت به كولر هايي كه فقط قابليت سرمايشي دارند به سرويس كولر و تعمير كولر بيشتر نياز پيدا مي كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۸:۳۳ توسط:arminmoghim موضوع:

بازي با كودك

روايت داستان كودكانه قبل از خواب يا در طول روز براي بچه ها از اهميت بالايي برخوردار است؛ چراكه تاثيرات داستان كودكانه بر رشد شخصيت كودك بسيار بالا بوده و جنبه هاي مختلفي از شخصيت كودكان تحت تاثير قصه هايي كه مي شنوند، قرار مي گيرد. گوش دادن به داستان كودكانه باعث بالا رفتن علاقه كودك به كتاب و كتابخواني، افزايش گنجينه لغات ذهني كودك، ارتقاء هوش زباني كودك و كمك به مهارت هاي نگارشي كودك در دوران تحصيل و پس از آن مي شود.

كودكان از سن 3 سالگي به بعد به شنيدن داستان كودكانه و بازي كردن با ديگران و داشتن همبازي علاقه مند مي شوند. بازي با كودك يك رابطه تاثيرگذار دوسويه است؛ يعني بازي كردن با كودكان هم باعث افزايش روحيه و انگيزه در بزرگسالان مي شود و هم هيجانات و انرژي كودك را تخليه مي كند، لذا بازي كردن با كودكان و وقت گذراندن با آن ها براي والدين و بزرگسالان بسيار لذت بخش است. كودكان داراي انرژي بسيار زيادي هستند و دوست دارند اين انرژي را در ساعات بيداري خود به طرق مختلفي تخليه كنند؛ بازي با كودك يكي از آن راه هايي است كه مي تواند كودك را در تخليه اين انرژي نهفته كمك كند.

بازي هايي كه كودكان مي توانند انجام دهند، انواع گوناگوني دارد. بازي هاي فردي، بازي هاي گروهي، بازي هاي آنلاين برخي از اين انواع بازي هاي كودكانه هستند. بازي هاي فردي بيشتر در دوران 6 ماهگي تا يك سالگي كودك رواج دارد. كودك در اين دوران به دنبال كشف و درك اتفاقات گوناگون و اشياء مختلف مي باشد و معمولا دوست ندارد كسي را به دنياي اكتشافات خود راه دهد.

گاهي به دليل ازدياد كارهاي روزمره و نبود وقت كافي، والدين نمي توانند به بازي با كودك خود بپردازند، به همين سبب براي سرگرم كردن كودك از بازي آنلاين كودكانه براي پر كردن زمان بيداري كودك استفاده مي كنند.

بازي آنلاين كودكانه شامل بازي هاي آنلايني است كه متناسب با گروه سني كودكان، در بستر وب براي آن ها فراهم شده است. والدين مي توانند با مراجعه به سايت هاي كودك يا سايت هاي بازي آنلاين كودكانه، به اين بازي ها دسترسي داشته باشند. بازي هاي آنلاين كودكانه، متناسب با ذوق، سليقه، هوش و درك كودكان براي آن ها طراحي و تدوين مي شوند و تيم طراحي اين بازي ها اصول روانشناختي كودكان را در طراحي آن ها در نظر مي گيرند. لذا والدين مي توانند با خيالي آسوده بازي هاي مورد علاقه فرزند خود را در سايت هاي بازي آنلاين كودكانه جستجو كرده، بازي را به كودك خود ياد داده و براي اوقات فراغت كودك از آن ها استفاده كنند.

دقت داشته باشيد در صورت استفاده روزانه از بازي آنلاين كودكانه براي فرزند خود، زمان بازي كودك از يك ساعت بيشتر نشود. 

 

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۵۵:۵۱ توسط:arminmoghim موضوع:

هزينه تعمير موبايل

هزينه تعميرات مودم بستگي به نوع آسيب ديدگي مودم و همچنين ميزان آسيب ديدگي دارد. مودم ها وظيفه برقراري ارتباط بين ابزارات الكترونيكي با اينترنت و دنياي مجازي را دارند. اكثر ما بخشي از وقت روزانه خود را به فضاي مجازي اختصاص مي دهيم بنابراين اين فضا براي ما اهميت زيادي دارد و قطع ارتباط ما با اين فضا، ما را ملزم مي كند تا به دنبال برقراري دوباره ارتباط باشيم.

موبايل يكي از ابزاراتي است كه بستر استفاده و ورود به دنياي مجازي را براي ما فراهم مي كند و خراب شدن آن نيز مي تواند كابوس باشد. هزينه تعمير موبايل نيز به نوع آسيب ديدگي كه سخت افزاري است يا نرم افزاري بستگي دارد. به طور كلي هزينه تعمير موبايل در بخش سخت افزاري بيشتر از نرم افزاري است. در صورتي كه كارشناس متخصص در زمينه تعميرات موبايل تشخيص بدهد كه قطعه يا قطعات آسيب ديده سخت افزاري دستگاه نياز به تعويض دارند، طبيعتا هزينه تعمير نيز بالاتر مي رود چرا كه قطعه يا قطعات سالم و نمونه 100% اورجينال و اصل بايد جايگزين قطعه آسيب ديده شوند، اگر قطعه جايگزين شده اورجينال نباشد و غيراصل باشد به احتمال زياد با گذر زمان و در دراز مدت باعث به وجود آمدن مشكلات بيشتري در دستگاه شما مي شود.

لپ تاپ ابزار ديگري است كه بستر استفاده و ارتباط ما با فضاي مجازي را فراهم مي كند. بسياري از كار ها با گوشي هوشمند قابل انجام نيستند يا به سختي انجام مي شوند و نياز به لپ تاپ يا كامپيوتر دارند. استفاده مداوم، بهترين لپ تاپ از بهترين برند را نيز ممكن است دچار مشكل كند و نياز به تعمير پيدا كنند. هزينه تعمير لپ تاپ بستگي به مدل لپ تاپ, نوع آسيب ديدگي، نرم افزاري يا سخت افزاري بودن آن و.. دارد. هرچه لپ تاپ گران قيمت تر باشد طبيعتا هزينه تعمير آن نيز بالا مي رود زيرا براي تعمير آن نياز به دقت و دانش بيشتري نسبت به بقيه لپ تاپ ها است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۹:۰۴ توسط:arminmoghim موضوع:

تعمير گوشي

تعمير گوشي، تعمير كامپيوتر و سرويس لپ تاپ از حرفه هاي بسيار تخصصي است. امروز با پيشرفت هرچه بيشتر تكنولوژي موبايل ها، كامپيوتر ها و لپ تاپ ها نيز هوشمند تر مي شوند و شركت هاي سازنده آن ها را با ظرافت بيشتري مي سازند. با ظرافت به كار رفته در ساخت اين دستگاه هاي الكترونيكي تعمير آن ها نيز نياز به تخصص خاص ويژه خود، دقت بالا و تجربه بسيار دارد.

شركت هاي سازنده گوشي هاي هوشمند بسيار زياد است و تنوع بسياري دارند كه با يكديگر تفاوت هاي سخت افزاري و نرم افزاري جزئي زيادي دارند. تعميركار بايد به تمامي اين تفاوت ها آگاه باشد تا بتواند به طور صحيح دستگاه را عيب يابي كند و سپس اقدامات لازم براي رفع آسيب ديدگي را انجام دهد.

كامپيوتر ها نقش بسيار مهمي در زندگي ما ايفا مي كنند زيرا بسياري از فعاليت ها با گوشي هاي هوشمند قابل انجام نيستند يا به سختي مي توان آن ها را با گوشي انجام داد بنابراين به كامپيوتر نياز است. استفاده مداوم از هر دستگاهي آن را دچار مشكل مي كند، كامپيوتر ها نيز وسيله اي هستند كه معمولا زياد مورد استفاده قرار مي گيرند چرا كه هر روزه انسان ها تلاش مي كنند تا فعاليت هاي حضوري بيشتري را به وسيله كامپيوتر ها انجام دهند بنابراين خرابي كامپيوتر مي تواند مشكلات جدي را در فعاليت هاي روزمره و حتي شغل ما ايجاد كند. خدمات تعمير كامپيوتر فعاليتي است كه بايد به صورت تخصصي براي كاربران ارائه شود زيرا اكثر مردم به آن نياز پيدا مي كنند.

لپ تاپ ها حتي بيشتر از كامپيوتر ها اهميت دارند چرا كه لپ تاپ ها در واقع كامپيوتر هايي با قابليت حمل آسان هستند و همين ويژگي استفاده و كاربرد آن ها را حتي از كامپيوتر ها نيز بيشتر مي كند. در صورتي كه احساس وجود كوچك ترين مشكلي در عملكرد لپ تاپ خود احساس كرديد براي تعمير آن اقدام كنيد زيرا ممكن است در ابتدا مشكلات بسيار جزئي باشد و با هزينه كم قابل تعمير باشد اما اگر براي تعمير آن اقدام نشود باعث مشكل جدي تر در دستگاه شود. سرويس لپ تاپ به اين معني است كه حتي اگر دستگاه دچار مشكل نشده است و دچار مشكلات كوچكي مانند گهگاهي هنگ كردن است بايد براي سرويس لپ تاپ خود اقدام كنيد تا از خراب شدن آن يا به وجود آمدت مشكلات نرم افزاري جدي تر جلوگيري شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۴:۲۶ توسط:arminmoghim موضوع:

حرف زدن كودكان

 يكي از تاثيرات بسيار مهمي كه داستان كودكانه در رشد كودكان دارد، گسترده شدن دايره لغات در ذهن كودك و به دنبال كمك به بهبود حرف زدن كودكان مي باشد. خواندن داستان كودكانه براي بچه ها، كلمات و واژگان جديدي را وارد ذهن آن ها مي كند و آن ها با ثبت اين كلمات در ذهن خود، سعي در يادگيري تلفط اين كلمات مي كنند و به اين ترتيب گنجينه لغات خود را وسيع تر مي كنند.

هر چه داستان هاي بيشتري براي كودك خوانده شود و با او بيشتر صحبت كنيد، سرعت حرف زدن كودكان بالاتر رفته و هوش و مهارت هاي  كلامي او افزايش پيدا مي كند. براي بالا بردن هوش تكلمي در كودكان خود سعي كنيد داستان هاي متفاوت و متنوع براي او بخوانيد و هم چنين كلمات را براي او به صورت شمرده شده و واضح بيان كنيد تا كودك با تلفظ صحيح آن واژه را ياد بگيرد.

يكي ديگر از تاثيرات خواندن داستان كودكانه بر حرف زدن كودكان، جمله بندي هاي صحيح در كودكان است. كودك در ابتدا كه حرف زدن را ياد مي گيرد، در اداي درست كلمات و چسباندن آن ها به هم و تشكيل جمله مشكل دارند و به مرور ياد مي گيرند؛ روايت داستان كودكانه براي كودكان، سرعت يادگيري اين مهارت ها را بالاتر مي برد و كودك زودتر جمله بندي و ترتيب كلمات در جمله را فرا مي گيرد.

داستان كودكانه علاوه بر بالا بردن مهارت كلامي در حرف زدن كودكان، باعث بالا رفتن مهارت نوشتاري در آن ها در سنين بالاتر و مدرسه نيز مي شود. هر چه كودك داستان هاي بيشتري شنيده باشد، هوش زباني و تكلمي او بيشتر تقويت شده و بازي با كلمات را بهتر از ساير همسالان خود ياد مي گيرد و در نتيجه نگارش يك متن براي او آسان تر است.

داستان هاي صوتي كودكانه وولك با شيوه روايتي صحيح براي كودكان، براي بالا بردن اين مهارت هاي كلامي در كودكان بسيار مناسب هستند. والدين عزيز مي توانند با مراجعه به سايت voolak و ورود به بخش قصه هاي كودكانه به انبوهي از داستان در فرمت هاي مختلف متني، صوتي و تصويري دسترسي داشته باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۰۸:۱۲ توسط:arminmoghim موضوع:

غذاي كودك

 غذاي كودك در دوره هاي مختلف از نوزادي تا 6 سالگي متفاوت است. معمولا نوزادان از 6 ماهگي بايد غذاي كمكي به همراه شير مادر مصرف كنند و اين غذاي كمكي بايد حاوي پروتئين هاي متعدد و مغذي باشد تا به رشد جسمي و فيزيكي نوزاد كمك كند. غذاهايي نظير فرني، حريره بادام، كمپوت و پوره ميوه هاي پروتئين دار از غذاهاي كمكي اوليه است كه پزشكان پس از ورود نوزاد به شش ماهگي براي مادران تجويز مي كنند.

همانطور كه مي بينيد غذاهاي كمكي نوزادان در 6 ماهگي به بالا، بايد ساختاري نرم، سبك و زود هضم براي آن ها داشته باشد تا كودك را اذيت نكند. اكثر نوزادان در 6ماهگي هنوز دندان ندارند يا يكي دوتا از دندان هاي آن ها در آمده است؛ لذا غذاهايي نرم مانند فرني و حريره بادام يا پوره هاي مختلف، كه نيازي به جويدن ندارند، به عنوان غذاي كمكي نوزاد بسيار مناسب هستند.

نحوه خوردن شير و غذاي كودك در هضم درست غذا و برنگرداندن آن تاثير زيادي دارد. رعايت نكردن شيوه درست غذا دادن به كودك توسط مادر، منجر به استفراغ كودكان مي شود. بهترين نحوه شير دهي به نوزاد ايجاد زاويه قائمه ميان مادر و نوزاد است. نحوه درست غذا دادن به كودك بايد با ظرف و قاشقي باشد كه نوزاد با آن راحت بوده و دهان كودك را اذيت نمي كند. فاصله زماني مناسبي را بين هر قاشق غذاي كمكي براي كودك خود رعايت كنيد و در غذا دادن به او عجله نكنيد، با عجله و سريع غذا خوردن كودك مانع از هضم درست غذا در گوارش كودك شده و استفراغ كودكان را به دنبال خواهد داشت.

غذاي كودك بايد شامل وعده هاي اصلي و ميان وعده هاي متعدد كه شامل پروتئين هاي مختلفي مي شوند، باشد. سعي كنيد ميان وعده ها را در ساعات هاي مشخص در روز به كودك دهيد تا برنامه غذايي او به هم نريزد. هم چنين رعايت تنوع در برنامه غذايي كودك به جذب مواد مغذي بيشتر در بدن كودك كمك كرده و در نتيجه در رشد كودك تاثير زيادي خواهد داشت. فقدان علاقه بين كودك و غذايي خاص يا داشتن حساسيت هاي غذايي نسبت برخي غذاها، منجر به بركردادن غذا و استفراغ كودكان مي شود. بنابراين بهتر است از دادن غذاهاي حساسيت زا به كودكان خود پرهيز كنيد.

مقاله هاي صوتي وولك در حوزه هاي رشد و تربيت فرزند، غذا دادن به كودك و استفراغ كودك در سايت وولك براي شما دسترس پذير است. با ورود به بخش مقالات كاربردي مي توانيد به تمامي اين مقالات و راهبرد هاي تربيت فرزند دسترسي داشته باشيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۳۶:۱۸ توسط:arminmoghim موضوع:

قصه هاي كودكانه صوتي

قصه هاي كودكانه صوتي طي چندين مرحله طراحي و ضبط مي شوند تا به كمك والديني بيايند كه وقتي براي قصه خواندن براي فرزندان خود پيدا نمي كنند. با گذاشتنن قصه هاي كودكانه صوتي متعدد براي بچه ها، آن ها مي توانند به راحتي به داستان كودكانه متناسب خود گوش كنند و والدين و مربيان كودك، با نظارت بر كودك، به كار هاي خود برسند. به اين ترتيب قصه هاي كودكانه صوتي در وقت و زمان والدين و مربيان كودك صرفه جويي مي كند؛ اين قصه ها به خصوص براي والدين شاغل و پر مشغله كه زمان كمتري براي بودن با كودكان خود دارند، سودمندتر است.

راويان قصه هاي كودكانه صوتي با لحني كودكانه و فن بيان قوي ، داستان را براي بچه ها روايت مي كنند؛ و كودكان با گوش دادن به ماجراي داستان و دقت در تلفظ واژگان، علاوه بر اين كه با نحوه اداي صحيح آشنا مي شوند، بسياري از كلمات جديد قصه را نيز ياد مي گيرند.

موسيقي متن موجود در قصه هاي كودكانه صوتي باعث ايجاد آرامش در ذهن كودك مي شود. اگر كودك به شنيدن قصه قبل از خواب علاقه مند باشد، اين آهنگ و موسيقي مي تواند منجر به ايجاد آرامش در خواب كودك شما شود. گذاشتن قصه هاي صوتي هم چنين به كاهش اختلالاتي مانند بدخوابي يا بيخوابي كودكان كمك مي كند.

بيخوابي كودكان مي تواند در اثر عواملي مانند وجود استرس و ترس در كودكان باشد؛ به اين ترتيب گوش دادن به يك قصه كودكانه صوتي منجر به ايجاد آرامش در ذهن و روح كودك شده و اين استرس ها را از او دور مي كند و در نتيجه قصه هاي صوتي در درمان عارضه بيخوابي كودكان تاثير بسيار زيادي دارند.

يكي ديگر از راه هاي درمان بيخوابي كودكان، صحبت كردن با كودك براي كاهش نگراني هاي اوست. مثلا اگر كودك شما از تاريي مي ترسد و در محيط هاي تاريك دچار بيخوابي و سر در گمي مي شود، با او صحبت كنيد و سعي كنيد او را آرام كنيد، و او را در محيط هاي رئشن بخوابانيد و رفته رفته با كاهش استرس هاي كودك در اين زمينه، روشنايي محيط خواب كودك كم و كمتر كنيد تا ترس و بيخوابي كودكان از خواب در محيط هاي تاريك از بين برود.

اين روز ها يكي از مباحث روز جامعه و جهان، ويروس كرونا مي باشد. مبحث كرونا در كودكان نيز در محافل اين روز ها بسيار داغ است و پزشكان همه روزه در پي كشف علائم و راه هاي درماني جديد براي آن هستند. اغلب علائم كرونا در كودكان مشابه بزرگسالان است اما چند علامت نظير خارش هاي پوستي و خواب آلودگي هاي مفرط بيشتر از ساير علائم كرونا در كودكان مشاهده شده است.

توصيه مي شود با توجه به همه گير شدن اين ويروس منحوس و مخاطرات ناشي از آن براي جامعه، در صورت مشاهده كوچكترين علائمي از كرونا در كودكان به پزشك مراجعه كرده و آن را درمان كنيد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۴:۱۶ توسط:arminmoghim موضوع:

تعمير كولر

تلويزيون، يخچال و كولر سه عضو اصلي لوازم هر خانه اي هستند كه خراب شدن آن ها ما را ملزم مي كند تا به سرعت براي تعمير آن ها اقدام كنيم. تلويزيون، دستگاهي كه به طور روزمره اكثر اعضاي خانواده از آن استفاده مي كنند بنابراين استفاده از آن تقريبا به طور مداوم است مخصوصا كه امروز با پيشرفته تر شدن تكنولوژي و در نتيجه پيشرفته تر شدن تلويزيون ها قابليت هاي ديگه اي علاوه بر تماشا برنامه هاي تلويزيوني به آن ها اضافه شده است. تلويزيون هاي امروزي قابليت اتصال به واي فاي را دارند و داراي سيستم عامل و مرورگر هستند. همچنين از آن ها مي توان به عنوان صفحه نمايش كنسول هاي بازي نيز استفاده كرد و بسياري كاربرد هاي ديگر كه هرروزه شركت هاي سازنده تلويزيون ها سعي مي كنند به آن ها اضافه كنند. با توجه به هرچه پيشرفته تر شدن تلويزيون ها، اقدامات مربوط به تعمير تلويزيون نيز نيازمند اطلاعات و تجربه بيشتري نسبت به قبل است.

يخچال نيز يكي ديگر از اعضاي اصلي لوازم خانگي است كه حتي براي چند ساعت نيز نمي تواند خاموش شود و به طور مداوم درحال كار و روشن است. با خرابي حتي چند ساعته يخچال و خاموش شدن آن ما دچار مشكل مي شويم و بايد به سرعت و در اولين فرصت آن را تعمير كنيم. . يخچال ها هرچند وقت يك بار به سرويس يخچال نيز نياز دارند تا از خراب شدن آن ها يا از به وجود آمدن مشكل جدي در عملكرد آن ها جلوگيري شود. ساختار يخچال هاي امروزي بسيار پيچيده است و هرروزه پيچيده تر نيز مي شوند، بنابراين تعميركاري كه براي تعمير يك يخچال اقدام مي كند بايد تخصص كافي در اين زمينه را داشته باشد و در اين كار باتجربه و ماهر باشد. تنوع يخچال ها بسيار بالا است و انواع يخچال ها تفاوت هايي نيز باهم دارند، تعميركار و كارشناس متخصص در زمينه تعميرات يخچال بايد به اين تفاوت ها آشنا باشد و تمامي مدل هاي يخچال و ساختار آن ها را به خوبي بشناسد.

كولر ها به طور فصلي مورد استفاده قرار مي گيرند و بنابراين در فصل استفاده، كولر ها تقريبا به طور مداوم روشن هستند و از آن ها استفاده مي شود. استفاده مداوم از هر وسيله احتمال خراب شدن آن و به وجود آمدن اختلال در عملكرد آن را بالا مي برد بنابراين احتمال خرابي كولر ها در فصل تابستان بسيار زياد است. همچنين بعضي كولر ها داراي قابليت گرمايشي نيز هستند و در فصل زمستان نيز مورد استفاده قرار مي گيرند. تعمير كولر و همچنين سرويس آن از اهميت بالايي برخوردار هستند و بايد توسط تعميركار ماهر و باتجربه انجام شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۰۴:۲۳ توسط:arminmoghim موضوع: