تجارت تجارت .

تجارت

قصه كودكانه شب صوتي

كودكاني كه قبل از خواب به قصه كودكانه شب صوتي گوش مي كنند، ذهنشان بيشتر از حالت عادي براي به خواب رفتن آماده مي شود. قصه كودكانه شب صوتي مخصوصا اگر با يك موسيقي متن آرام همراه باشند، در ايجاد آرامش قبل از خواب كودك تاثير زيادي دارد. فكر كردن به تخيلات موجود در داستان، و همراه شدن با جريان آن، كودك را از نوسانات روز جدا كرده و به آرامش شب نزديك تر مي كند. قصه هاي صوتي با روايت راوي و فضاسازي هاي متناسب با ذهن كودك براي او روايت مي شوند. تحقيقات نشان داده اند كه كودكان گوش دادن به قصه هاي صوتي را بيشتر از خواندن كتاب هاي فيزيكي دوست دارند و علاقه و تمركز آن ها در بردخورد با قصه هاي صوتي شب بيشتر است. 

لذا قصه كودكانه شب صوتي مي تواند راهي مناسب براي علاقمند كردن كودكان به دنبال كردن قصه ها و كتاب خواني در سنين بزرگسالي آن ها باشد. با گوش كردن به قصه هاي صوتي، كودك سعي مي كند سناريو داستان را در ذهن خود حفظ كند و با تصويرسازي جريان هايي كه در داستان اتفاق مي افتد، قوه تخيل خود را نيز وارد داستان كند. به همين دليل است كه قصه هاي صوتي عادات كتاب و قصه خواني را در كودكان تقويت مي كنند، حافظه كودكان را ارتقاء مي دهند و مهارت هاي نوشتاري و تكلمي را در كودكان بالا مي برند. 


علائم كرونا در كودكان نسبت به بزرگترها خفيف تر است. تشخيص كرونا در كودكان همانند بزرگسالان با انجام تست كرونا انجام مي پذيرد. طبق نتايج تحقيقات به دست آمده علائم كرونا در اغلب كودكاني كه به آن مبتلا شده اند  بسيار خفيف تا متوسط مانند سرماخوردگي بوده و شامل مواردي مانند تب، آبريزش بيني، سرفه، استفراغ و اسهال بوده است؛ اما ابتلا به اين ويروس در كودكاني كه بيماري زمينه اي قلبي و تنفسي دارند، مانند بزرگسالان، خطرناك تر از ساير گروه ها است. 

با مراجعه به سايت وولك مي توانيد به انبوهي از قصه هاي كودكانه شب صوتي جذاب و شنيدني براي كودكان  و هم چنين مقالات  كاربردي در حوزه سلامت و روانشناسي كودك خود دسترسي داشته باشيد. 


 


 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۷:۵۸ توسط:arminmoghim موضوع:

تعمير لپ تاپ ايسر

لپ تاپ، ابزاري الكترونيكي است كه در زمينه هاي مختلف در فعاليت هاي ما كمك بسياري به ما مي كند. لپ تاپ ها به دلايل متفاوتي ممكن است دچار ايراد شوند و در عملكرد آن ها اختلال ايجاد شوند. از دلايل رايجي كه لپ تاپ ها را دچار مشكل مي كند مي توان به موارد زير اشاره كرد: ضربات فيزيكي، آب خوردگي، مشكلات نرم افزاري، مشكلات مربوط به باتري و شارژر و...

امكان خراب شدن و به وجود آمدن مشكل براي لپ تاپ به دليل ضربه فيزيكي بسيار زياد است چرا همان طور كه مي دانيد لپ تاپ ها در واقع كامپيوتر هاي قابل حمل هستند و به دليل اين كه لپ تاپ ها زياد حمل مي شوند امكان وارد شدن ضربه فيزيكي به لپ تاپ ها بيشتر از كامپيوتر ها است. ضربه فيزيكي شديد به لپ تاپ به دليل ظرافتي كه در ساخت لپ تاپ ها به كار مي رود، باعث مشكلات بسيار جدي اي در بخش سخت افزاري لپ تاپ مي شود.

اگر لپ تاپ شما دچار مشكل شده است و احساس مي كنيد كه مشكل به وجود آمده ، مشكلي ساده است و با راهنمايي كارشناس متخصص در زمينه تعميرات لپ تاپ توسط خودتان قابل است. مي توانيد از خدمات مربوط به تعمير آنلاين لپ تاپ يا تعمير لپ تاپ در محل استفاده كنيد تعمير آنلاين لپ تاپ به اين صورت است كه كارشناس متخصص در زمينه با روش پرسش و پاسخ و بعد از اين كه مشتري به طور كامل مشكل و اختلال دستگاه يا لپ تاپ خود را به طور كامل به كارشناس متخصص در زمينه تعميرات لپ تاپ توضيح داد، كارشناس و تعميركار متخصص در اين زمينه دستگاه يا لپ تاپ را به طور صحيح عيب يابي مي كند و مشتري را به طور كامل از مشكل دستگاه آگاه مي كند سپس با راهنمايي كردن مشتري، خود كاربر مي تواند با انجام راهنمايي هاي كارشناس لپ تاپ خود را به راحتي تعمير كند.

ايسر، يكي از شركت هاي سازنده لپ تاپ است كه لپ تاپ هايي با قيمت بسيار مناسب براي رفع انواع نياز ها توليد و به بازارعرضه مي كند. اگر لپ تاپ شما ايسر است و مي خواهيد براي تعمير آن اقدام كنيد مطمئن شويد كه تعميركار نمورد نظر در زمينه تعمير لپ تاپ ايسر به صورت تخصصي مهارت دارد.

مودم نيز يكي ابزارات بسيار با اهميت است. مودم در واقع ارتباط ابزارات الكترونيكي ديگر مانند گوشي هاي همراه هوشمند يا لپ تاپ ها را با اينترنت برقرار مي كند بنابراين خدمات مربوط به تعمير اين دستگاه نيز بسيار اهميت دارد. هزينه تعميرات مودم بستگي به نوع آسيب ديدگي و ميزان آسيب ديدگي آن دارد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۲:۰۶ توسط:arminmoghim موضوع:

تعمير لپ تاپ ايسوس

كامپيوتر ها و لپ تاپ ها امروز انجام بسياري از فعاليت هاي روزانه را براي ما راحت تر مي كنند و انجام بسياري از فعاليت هاي ديگر تنها به وسيله اين دستگاه ها قابل انجام است بنابراين خدمات مربوط به تعمير لپ تاپ و سرويس كامپيوتر و همچنين تعميركاران و كارشناسان متخصص در زمينه تعميرات ابزارات الكترونيكي نقش بسيار مهمي در زندگي ما دارند.

لپ تاپ ها نسبت به كامپيوتر ها به خدمات تعمير بيشتر نياز پيدا مي كنند چرا كه لپ تاپ ها كامپيوتر هاي قابل حمل هستند و به همين دليل احتمالي خرابي آن ها بيشتر است حتي امكان خرابي به علت ضربات فيزيكي نيز در لپ تاپ ها بسيار بيشتر از كامپيوتر ها است. تعمير كاري كه وظيفه تعمير يك لپ تاپ را بر عهده مي گيرد بايد اطلاعات كافي و همچنين تجربه كافي در اين زمينه را داشته باشد و حتي به تمامي شركت هاي سازنده لپ تاپ مسلط باشد و تفاوت هاي جزئي بين محصولات تمامي شركت ها را بداند زيرا تفاوت ساخت محصولات شركت هاي سازنده لپ تاپ باعث مي شود تا خدمات تعمير نيز نياز به تخصص خاص خود داشته باشد به عنوان مثال شايد در فرايند تعمير لپ تاپ ايسوس نياز به اقداماتي باشد كه در تعمير لپ تاپي از برند ديگر نياز نباشد بنابراين تعميركار مورد نظر بايد لپ تاپ هاي برند ايسوس را به خوبي بشناسد و به جزئيات سخت افزاري و نرم افزاري آن ها مسلط باشد.

ايسوس يكي از برند هاي محبوب و قديمي است كه فروش لپ تاپ هاي اين برند در ايران نقش بسيار خوب بوده است. اين شركت لپ تاپ هاي قدرتمندي در سري هاي متفاوت براي رفع انواع نياز ها معرفي و به بازار عرضه مي كند همچنين نسبت به امكانات و كيفيت ساخت از قيمت بسيار خوبي نيز برخوردار هستند.

كامپيوتر ها نيز نقش بسيار مهمي در انجام فعاليت هاي ما دارند. خدمات مربوط به سرويس كامپيوتر حتي از تعمير اين دستگاه مهم تر است چرا كه سرويس كامپيوتر از خراب شدن كامپيوتر و به وجود آمدن اختلال در عملكرد كامپيوتر جلوگيري مي كند. به طور مثال فن ها نقش بسيار مهمي در عملكرد درست كامپيوتر دارند اگر فن كامپيوتر دچار مشكل شود فعاليت بسياري از قطعات سخت افزاري با مشكل مواجه مي شوند زيرا هواي داخل كيس كامپيوتر تهويه نمي شود و در نتيجه كامپيوتر داغ ميشود، داغ شدن كامپيوتر ممكن است حتي به مادربرد كامپيوتر آسيب برساند. يكي از خدمات مهمي كه در سرويس كامپيوتر انجام مي شوند رسيدگي به فن كامپيوتر و تميز كردن آن است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۱۳:۱۷ توسط:arminmoghim موضوع:

داستان كودكانه

داستان كودكانه بايد با ادبيات مورد فهم و درك كودك تناسب داشته باشد تا بتواند پيام خود را به طورمستقيم و كامل به كودك برساند. بهتر است ادبيات كودك در داستان هاي كودكانه، عاميانه باشد؛ چرا كه كودكان در اين گروه سني با كلمات زيادي آشنا نيستند و از طريق صحبت كردن و شنيدن داستان هاي كودكانه صوتي، رفته رفته با كلمات بيشتري آشنا شده و مفاهيم آن ها را درك مي كنند. هرچه داستان هاي بيشتري براي كودكان در اين دوران روايت شود، درك مطلب كودك و مهارت هاي زباني و نوشتاري آن ها بيشتر تقويت مي شود. لذا خواندن يا شنيدن داستان كودكانه در درمان مشكلاتي تكلمي مانند دير حرف زدن كودك تاثير به سزايي دارد. يكي ديگر از روش هاي مقابله با دير حرف زدن كودك در جلسات گفتار درماني كه توسط پزشكان ارائه مي شود، صحبت كردن با كودكان است. 

والدين بايد سعي كنن تا يك سالگي كودك با او صحبت كنند و كلمات را به صورت واضح و شمرده شده براي او تلفظ كنند؛ به اين ترتيب كودك با ديدن حركات لب و دهان والدين، شروع به تكان دادن لب هاي خود كرده و سعي مي كند اين حركات را تكرار كند. اين تمرين باعث مي شود تا كودك آرام آرام شروع به حرف زدن كند.

راه افتادن كودكان به صورت عادي بايد از 9 تا 18 ماهگي اتفاق بيفتد؛ برخي كودكان زودتر از اين بازه و برخي از آن ها بعد از 18 ماهگي راه مي افتند. راه افتادن كودكان تا حد بسيار زيادي به تغذيه آن ها در اين دوران وابسته است. تغذيه مناسب و جذب كلسيم كافي در دوران شيرخوارگي و پس از آن در كودكان، باعث مي شود تا ماهيچه ها، عضلات و استخوان هاي كودك رشد خوب و كافي را داشته باشد و در نتيجه كودك در زمان استاندارد خود راه بيفتد. در صورتي كه كودك دير راه بيفتد يا بعد از 18 ماهگي هنوز نتواند به صورت كامل روي پاهاي خود بايستد، بايد به پزشك مراجعه شود زيرا ممكن است كودك دچار بيماري هاي مفصلي يا راشيتيسم باشد.



 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۴:۱۶ توسط:arminmoghim موضوع:

تعمير لپ تاپ Asus

چندين دهه است كه كامپيوتر ها وارد زندگي انسان ها شده اند و هرروزه نقش پر رنگي تري در زندگي حتي روزمره ما پيدا مي كنند. زندگي امروزي بدون گوشي هاي همراه، كامپيوتر ها و لپ تاپ تقريبا امري غير ممكن است زيرا بسياري از فعاليت هاي روزمره در زمينه سرگرمي، تحصيلي و حتي شغلي به كمك اين ابزارات الكترونيكي انجام مي شوند.

به دليل نقش پر رنگ كامپيوتر ها در زمينه هاي متفاوت زندگي امروزي، تعميرات كامپيوتر يكي از خدمات بسيار پر اهميت است و بايد به صورت تخصصي به كاربران اين دستگاه ها ارائه شود. تعميرات كامپيوتر نيازمند تجربه و توانايي كافي است، تعميركاري كه در اين زمينه فعاليت مي كند بايد توانايي و تجربه كافي را نيز داشته باشد تا خسارت بيشتري به دستگاه وارد نكند.

شيائومي يكي از برند هاي چيني است كه برخلاف ذهنيت عمومي از محصولات چيني، اين برند گوشي هاي همراه بسيار با كيفيتي توليد و به بازار معرفي مي كند. قيمت محصولات اين شركت سازنده نيز نسبت به ساير شركت هاي سازنده گوشي هاي همراه هوشمند بسيار مناسب تر است. بنابراين خدمات مربوط به تعمير گوشي Xiaomi نيز هزينه كم تري نسبت به تعمير گوشي هاي همراه هوشمند ساير شركت هاي سازنده دارند.

ايسوس يكي از شركت هاي سازنده ابزارات الكترونيكي از جمله لپ تاپ است كه لپ تاپ هاي بسيار با كيفيتي براي رفع انواع نياز توليد مي كند. به عنوان مثال يكي از سري هاي لپ تاپ هاي ايسوس مخصوص گيمر ها طراحي شده است، اين لپ تاپ ها از سي پي يو بسيار قوي اي برخوردار هستند تا بتوانند بازي هاي با گرافيك بالا و سينگين را به راحتي پردازش كنند. تعمير لپ تاپ Asus يكي از تخصص ها و مهارت هايي است كه تعميركار متخصص در زمينه تعميرات لپ تاپ بايد به آن مسلط باشد.

به طور كلي تعمير لپ تاپ نسبت به كامپيوتر ها به دقت و حساسيت بيشتري نياز دارد چرا كه تمامي قطعات سخت افزاري كه در كيس كامپيوتر ها وجود دارند در لپ تاپ ها نيز هستند اما با اين تفاوت كه همه اين قطعات سخت افزاري در بدنه كوچك تر لپ تاپ با فاصله كم تر و ظرافت بيشتري كنار يكديگر قرار گرفته اند و در صورتي كه مشكل لپ تاپ مربوط به بخش سخت افزاري باشد تعميركار متخصص در زمينه تعميرات لپ تاپ بايد مهارت لازم را داشته باشد تا به باقي قطعات سخت افزاري لپ تاپ آسيب نرساند و به آن خسارت بيشتري وارد نكند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۵۶:۲۴ توسط:arminmoghim موضوع:

داستان كودكانه

همواره آثار ادبي جديد و گوناگوني خلق مي شوند كه هر كدام از آن ها ارزش هنري متفاوتي دارند؛ در حوزه ادبيات كودك نيز نويسندگان آثار متعددي را خلق كرده اند. شعر هاي كودكانه، داستان كودكانه، قصه هاي آموزنده در زمينه فرهنگي و زندگي انبياء و نياكان و قصه هاي تصويري از جمله آثار ادبي كودكانه ادبي هستند كه هنرمندان و فعالان حوزه كودك همواره براي خلق و بهبود آن ها مي كوشند. 

نگارش داستان كودكانه متناسب با ذوق و سليقه كودك به گونه اي كه مفاهيم و محتواي آن براي كودك قابل درك و فهم باشد؛ بسيار دشوارتر از نگارش داستان و متون هاي بزرگسالان است. نويسندگان حوزه كودك بايد مضمون مورد نظر خود براي انتقال را به گونه اي كودكانه و با استفاده از عناصر بچگانه در اثر خود بيان كنند، تا هم كودك بتواند به راحتي آن را بفهمد و هم با انگيزه و انرژي داستان را دنبال كند.

پرخاشگري در كودكان بر اثر 3عامل الگو برداري نامناسب در محيط زندگي و مدرسه و استرس و اضطراب در كودكان به وجود مي آيد. براي كنترل پرخاشگري در كودكان،  الگوهاي ناهنجار را از او دور كنيد؛ اين الگو ها مي توانند در خانه يا مدرسه يا در جمع اقوام در اطراف كودك شما باشند، با دور كردن كودك از اين محيط ها يا تعويض محيط كودك به از بين رفتن پرخاشگري در كودك خود كمك كنيد.

استرس و اضطراب دروني در كودكان نيز منجر به بروز رفتارهاي پرخاشگرانه در كودكان مي شود. با كودك خود صحبت كنيد و سعي كنيد دليل اين استرس ها را دريابيد و با هم آن ها را از بين ببريد؛ با كنترل اين نگراني ها، پرخاشگري در كودكان نيز كنترل مي شود. 

پرخاشگري در كودكان معمولا از 3 سالگي خود را نشان مي دهد و در سنين نوجواني به اوج مي رسد؛ مدرسه و دوستاني كه فرزند شما با آن ها در ارتباط است، تاثير بسيار زيادي در كاهش يا تشديد اين پرخاشگري دارند. لذا كنترل محيط كودك و ايجاد رابطه دوستانه با كودك در كنترل خشم و پرخاشگري او موثر است. 

سايت voolak با در برداشتن مقالات متعدد، والدين را با اختلالات رايج كودكان آشنا كرده و راه هاي پيشگيري و درمان اين اختلالات را در اختيار آن ها قرار داده است.




برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۰:۵۰ توسط:arminmoghim موضوع:

قصه كودكانه شب

خواندن قصه براي بچه ها، قبل از خواب  از اهميت زيادي برخوردار است. تقريبا همه ي بچه ها دوست دارند كه قبل از به خواب رفتن و رويا، قصه كودكانه شب گوش كنند و با تصوير سازي آن داستان وارد روياي شبانه خود شوند. چون قصه كودكانه شب هميشه قبل از خواب براي بچه ها روايت مي شود؛ مهم است كه داراي موضوعي آرام بخش و داستاني آرام براي بچه ها باشد. 

 بهتر است موضوعات قصه كودكانه شب براي ساعات قبل از خواب كودك مناسب باشد و در راستاي به خواب رفتن كودك به او كمك كند. آرامش در خواب كودك از نكات بسيار مهم براي سلامت روان او به شمار مي آيد. 

يكي از اختلالاتي كه شمار زيادي از كودكان از 2 سالگي به بعد با آن سر و كار دارند، بيش فعالي در كودكان است. بيش فعالي در كودكان يا اختلال نقض توجه در آن ها، در اثر كمبود ترشح آدرنالين در مغز كودك اتفاق مي افتد. اين كمبود با مراجعه به پزشك و مصرف داروهاي مجاز قابل كنترل و درمان است. بيش فعالي در كودكان به دو صورت خود را نشان مي دهد؛ در بيش فعالي نوع اول، با جنب و جوش هاي زياد و تحركات بيش از اندازه خود را نمايش مي دهد، كودكاني كه با صداي بلند صحبت مي كنند و دوست دارند با همه كار ها و رفتار هاي خود ديده شوند به اين نوع از بيش فعالي مبتلا هستند.

بيش فعالي نوع دوم با علائمي مانند حواس پرتي و عدم مسئوليت پذيري در كودكان ديده مي شود. اگر زماني كه با كودك خود صحبت مي كنيد، رويش را برمي گرداند يا بيشتر از دو يا سه جمله شما را همراهي نمي كند؛ به بيش فعالي نوع دوم مبتلا شده است. 

ابتلا به بيش فعالي در كودكان، پيامد هاي متعدد بسياري را براي آن ها به دنبال دارد. ايجاد پرخاشگري و ترس و استرس در كودكان، عدم مسئوليت پذيري و عدم تمركز كافي در انجام كار ها، از جمله برخي از اين پيامد ها است. 

براي كسب اطلاعات بيشتر درباره اختلال بيش فعالي در كودكان و يا ساير اختلالاتي كه ممكن است براي كودكان پيش بيايد؛ مي توانيد به سايت وولك مراجعه نماييد.


 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۶:۴۳ توسط:arminmoghim موضوع:

داستان كودكانه

داستان كودكانه تاثيرات متعددي روي كودكان مي گذارد. كودكاني كه در سنين پايين به داستان هاي كودكانه گوش مي كنند، در مدرسه عملكرد بهتري در حوزه هاي مختلف خواهند داشت؛ بهتر از ساير كودكان ارتباط مي گيرند و اعتماد به نفس بالاتري دارند، در مسائل آموزشي نيز راحت تر و سريع تر از ساير كودكان مطالب را فرا مي گيرند و مهارت هاي تكلمي و نوشتاري بهتري در مدرسه دارند. داستان كودكانه هنر نويسندگي و انشا نويسي را در كودكان و نوجوانان در دوران مدرسه تقويت مي كند و استعداد هاي نهان آن ها را در مدرسه شكوفا مي كند. 

خواندن داستان كودكانه براي بچه ها در هنگام شب و قبل از خواب، باعث ايجاد آرامش در ذهن كودك براي خواب او شده و تا حد بسيار زيادي در رفع مشكل نخوابيدن كودكان در شب هنگام موثر است. نخوابيدن كودكان در شب، علل متعددي را شامل مي شود كه بهم ريختن برنامه خواب كودك در يك بازه زماني، عمده ترين دليل بروز آن به شمار مي آيد. مثلا اگر يك يا دو روز كودك بعد از ظهر نخوابد يا از خواب بيدار شود، در برنامه خواب كودك تاثير مي گذارد و نخوابيدن كودكان در روز هاي بعد را به دنبال دارد. عوامل رواني مانند افسردگي، خشم و پرخاشگري در كودك، ترس و استرس و اضطراب در كودكان، از علل ديگر نخوابيدن كودكان به شكل صحيح است.

داشتن برنامه غذايي مناسب براي كودك در هفته، در رشد و نمو جسمي كودك تاثير بسيار زيادي دارد. پروتئين ها و ويتامين هاي غذا در كودك، جذب بدن او شده و در رشد استخوان ها و تكامل مفاصل كودك در رده سني رشد او، تاثيرگذار است. دادن غذاهاي كمكي مقوي به كودك كه ويتامين ها و پروتئين هاي مورد نياز بدن او را تامين مي كند، و در رشد او تاثير گذار است؛ در مقابل غذاهايي كه حاوي پروتئين نيستند و فايده اي براي بدن كودك ندارد، مانند پفك و چيپس و ...، ضرر هاي متعددي براي بدن او دارد و مي تواند جلوي رشد جسمي كودك را بگيرد. هم چنين دادن خوراكي هاي مضر به كودك، مي تواند بيماري هاي گوارشي متعددي را براي كودكان در پي داشته باشد.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۵:۴۹ توسط:arminmoghim موضوع:

داستان كودكانه

خواندن داستان كودكانه  براي كودكان در شكل گيري شخصيت و رشد روان كودك تاثير زيادي دارد. گوش دادن به داستان كودكانه علاوه بر لذت بخش بودن براي بچه ها و ساختن اوقات فراغتي خوش براي آن ها، در برگيرنده آموزش و يادگيري براي كودكان نيز مي باشد. از طريق روايت داستان كودكانه براي بچه ها، مي توان بسياري از مفاهيم اوليه و طبيعي زندگي را به بچه ها آموزش داد. با داستان گفتن براي كودكان مي توان تصورات ذهني آن ها را به واقعيت نزديك تر كرد و آن ها را در جهت زندگي بيروني و ارتباط با دنياي اطراف سوق داد. داستان كودكانه روند ارتباط گيري كودك را بهبود مي بخشد و اعتماد به نفس شكل گيري ارتباط با ديگران را در كودك ارتقاء مي دهد. لذا روايت داستان كودكانه براي كودكان در اين دوران از اهميت زيادي برخوردار است.

برخي از عوامل تاثير گذار بر هوش كودك  قبل از تولد:

مصرف ويتامين هاي تحت نظر پزشك، صحبت كردن با جنين در دوران بارداري، پرهيز از نوشيدن قهوه و نوشيدني هاي كافئين دار، و مصرف نكردن داروهاي خارج از نظر پزشك، برخي از اقدامات مفيد و تاثير گذار براي پرورش كودكي باهوش دردوران بارداري است.

برخي از عوامل تاثيرگذار در بالا بردن هوش كودك پس از تولد:

تغذيه نوزاد و كودك از شير مادر، تماشاي محدود و كنترل شده تلويزيون، گوش دادن و آموزش و نواختن سازهاي موسيقي، مطالعه و خواندن كتاب براي كودكان  در تقويت انواع هوش در كودكان تاثيرگذار است.

براي درمان بيش فعالي كودك بايد كمبود آدرنالين بدن آن ها جبران شود. بيش فعالي كودك معمولا با علائمي مانند جنب و جوش زياد و تحرك بيش از حد نرمال در كودكان ديده مي شود؛ اين عارضه در اثر كمبود ترشح آدرنالين در مغز كودك براي او اتفاق مي افتد و با جبران اين ماده، بيش فعالي كودك قابل كنترل است. بيش فعالي كودك با هدف ديده شدن و توجه به كودك و كار هاي او ظهور مي كند، ايجاد سر و صدا، تحركات عجيب و غير قابل كنترل در جمع و صحبت كردن با صداي بلند از كارهايي است كه در كودكان بيش فعال به وفور ديده مي شود. هم چنين عدم تمركز كافي در كارها و مسئوليت پذيري پايين از ويژگي هاي عمومي كودكان بيش فعال است.



برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۲۱:۰۲ توسط:arminmoghim موضوع:

داهوا و هايلوك

داهوا چه محصولاتي توليد ميكند؟ 

محصولات داهوا به نوعي در دسته بندي هاي مختلفي قرار دارند . اين شركت دوربين مداربسته داهوا ي اچ دي با سيگنال CVI را كه سيگنال اختصاصي خود داهوا است ، دوربين هاي تحت شبكه ، دستگاه هاي ضبط ديجيتال و ضبط كننده هاي تحت شبكه را به همراه دوربين هاي گردان (اسپيد دام ) روانه ي بازار مي كند. نكته مهم درباره ي توليدات اين شركت اين است كه اين شركت علاوه بر تعداد بالاي محصولات خود تا حد بسيار زيادي به كيفيت اين محصولات توجه كرده است و اين محصولات از كيفيت فوق العاده بالايي بهره مي برند.

دوربين هاي توربو HD

يكي از جديدترين تكنولوژي هاي موجود در زمينه سيستم هاي مداربسته آنالوگ، تكنولوژي HDTVI است. به دوربين هاي آنالوگي با اين قابليت دوربين توربو اچ دي هايك ويژن مي گويند. اين تكنولوژي به ويژه براي كاربراني كه مايل به هزينه كمتر و استفاده از يك سيستم آنالوگ با كيفيت هستند، طراحي شده است. وضوح تصوير بالا، منوي OSD، ديد در شب EXIR، قابليت WDR و … از ويژگي هاي دوربين هاي توربو اچ دي است.

دوربين هاي تحت شبكه

دوربين مداربسته تحت شبكه دوربيني است كه به جاي سيگنال هاي آنالوگ، از پروتكل هاي شبكه (IP) براي ارسال تصاوير و اطلاعات استفاده مي كند. با ظهور دوربين هاي تحت شبكه تحول بزرگي در دوربين هاي مداربسته و تجهيزات امنيتي به وجود آمد.

دستگاه‌هاي DVR

دي وي آر هاي نسل جديد دوربين مدار بسته هايك ويژن محاسن بسيار زيادي نسبت به دستگاه هاي دي وي آر قديمي دارند. به همين دليل ديگر استفاده از دي وي آرهاي قديمي بي فايده شده است. از محاسن اين دستگاه ها امكان ضبط تصاوير با كيفيت Full HD است كه براي يك سيستم آنالوگ ايده آل خواهد بود. اين دستگاه ها همچنين امكان نصب تعداد محدودي دوربين IP را هم دارند.

دستگاه‌هاي NVR

شركت هايك ويژن (Hikvision) يكي از بزرگ ترين توليد كنندگان دستگاه هاي ضبط NVR در دنيا است. دستگاه NVR همانند دستگاه DVR است با اين تفاوت كه DVR براي دوربين هاي آنالوگ و NVR براي دوربين هاي ديجيتال يا به اصطلاح تحت شبكه مورد استفاده قرار مي گيرد. وظيفه دستگاه NVR مديريت و ذخيره سازي تصاوير دوربين هاي مداربسته مي باشد.

هايلوك داراي چه محصولاتي است؟

هايلوك توليد كننده ي محصولات نظارت تصويري از قبيل دوربين مداربسته توربو اچ دي ، دوربين مداربسته تحت شبكه دستگاه هاي ان وي آر و دي وي ار است. دوربين هاي توربو اچ دي دام و بولت هايلوك از كيفيت هاي 1 ، 2 و 4 مگاپيكسل و با لنز هاي ثابت و متغير ساخته شده اند. دوربين هاي تحت شبكه اين مجموعه نيز داراي مدل هاي دو و چهار مگاپيكسل هستند و داراي مدل هايي با لنز هاي ثابت و متغير هستند.

دستگاه هاي دي وي آر دوربين مداربسته هايلوك در مدل هاي 4 ، 8 ، 16 و 32 كانال ساخته شده اند كه برخي يك و برخي دو هارد دارندهمچنين هركدام از اين دستگاه ها قابليت هاي متفاوتي در ضبط تصاوير و همچنين ميزان ذخيره سازي دارا هستند . دستگاه هاي ان وي آر اين شركت نيز از همين ويژگي ها بهره مند هستند. همچنين هايلوك دوربين هاي به اصطلاح PTZ يا همان اسپيد دام نيز توليد ميكند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ فروردين ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۸:۰۸ توسط:arminmoghim موضوع: