تجارت تجارت .

تجارت

لانولين و كاربردهاي آن

لانولين كه به آن چربي پشم نيز گفته مي شود يك ماده مومي و زرد رنگ است. اين ماده از غدد چربي پشم حيوانات و به خصوص پشم گوسفند تهيه مي شود. لانولين فاقد گليسريد است و در واقع چربي به شمار نمي رود. اين ماده در بدن حيوانات به عنوان يك لايه پوششي جهت محافظت در برابر سرما و گرما به ايفاي نقش مي پردازد. چربي پشم را از طريق فشردن پشم گوسفند در ميان يك غلتك تهيه مي كنند.

در ادامه به معرفي كاربردهاي گوناگون لانولين و همچنين عوارض جانبي اين ماده در سايت آواشيمي صبا خواهيم پرداخت.

 

كاربردهاي لانولين

عمده استفاده لانولين در صنايع آرايشي و بهداشتي است. از اين ماده به طور گسترده جهت توليد محصولات مرتبط با زيبايي پوست استفاده مي گردد. لانولين داراي خاصيت مرطوب كنندگي است. در نتيجه مي توان از آن جهت محافظت از پوست در برابر عفونت ها و همچنين تحريك پوست استفاده نمود. اين ماده همچنين داراي خاصيت نرم كنندگي نيز مي باشد. اين دو خاصيت در كنار يكديگر سبب شده اند تا لانولين براي استفاده در توليد محصولات آرايشي و بهداشتي كاملا مناسب و ايده آل باشد.

در واقع مي توان گفت اغلب محصولات موضعي مرتبط با بهداشت پوست حاوي لانولين هستند. به عنوان مثال پمادها، روان كننده ها، لوسيون ها و لوازم آرايش صورت همگي در تركيب سازنده خود از اين ماده بهره مي برند. از اين ماده همچنين به طور گسترده در توليد پمادهاي ضد پلاسم نيز استفاده مي گردد. به طوري كه اين پمادها مي توانند تا سقف پنجاه درصد جرم كل محصول حاوي لانولين باشند.

لانولين بي آب يا لانولين خشك يا لانولين انهيدروس شبيه موم است و كاربردهاي بسيار متنوعي در صنايع مختلف دارد. در عين حال، از نظر ساختاري نيز شبيه ليپيدهايي است كه در سلول هاي پوست ما يافت مي شود، به همين دليل است كه اغلب به عنوان يك عنصر در محصولات مراقبت از پوست استفاده مي شود.

 

ديگر كاربردها

از ديگر كاربردهاي لانولين مي توان به استفاده از آن در درمان زخم و عفونت نوك سينه و همچنين تسكين سينه درد در مادران شيرده اشاره نمود. به طور كلي اين ماده سبب مي شود تا سلول هاي مرده پوست روي سطح آن رسوب نكنند. اين خاصيت در كنار خاصيت جاذب رطوبت بودن آن باعث مي شوند تا اين ماده موجب نرم تر شدن سطح پوست گردد. علاوه بر اينها اين ماده در توليد كرم ها و پمادهاي ضد آفتاب نيز كاربرد داشته و مي تواند جهت درمان سوختگي هاي پوست ناشي از تابش نور خورشيد نيز مورد استفاده قرار گيرد. اين ماده همچنين در درمان سوختگي هاي ناشي از پرتو درماني نيز به كار گرفته مي شود.

درمان درماتيت در نوزادان نارس، درمان اگزما، پسوريازيس، بثورات (راش) و ساير التهابات پوستي از قبيل خارش، قرمزي و كبودي، درمان خشكي چشم و سايش و خراش قرنيه، درمان سياهي دور چشم، بهبود ترك پاشنه پا، كاهش تيرگي پوست، استفاده در توليد كرم هاي اصلاح صورت، استفاده در توليد شامپوها و تاثير پايدار در كاهش چين و چروك هاي پوست از ديگر خواص و كاربردهاي اين ماده مي باشند.

 

شما ميتوانيد براي خريد لانولين به سايت آواشيمي صبا مراجعه كنيد.

 

 

عوارض جانبي

لانولين در صورت مصرف موضعي به طور كلي ماده اي سالم و بي خطر محسوب مي گردد. اما اين ماده هرگز نبايد بلعيده شود چرا كه براي دستگاه گوارش قابل هضم نيست و منجر به بروز مسموميت مي گردد. به علاوه گزارش هايي نيز مبني بر بروز واكنش هاي آلرژيك به اين ماده به ثبت رسيده است. در نتيجه مي توان گفت احتمال بسيار كمي وجود دارد كه مصرف موضعي اين ماده براي فرد منجر به بروز حساسيت گردد. توجه داشته باشيد كه اگر به پشم گوسفند حساسيت داريد مصرف موضعي اين ماده نمي تواند خطري براي شما به همراه داشته باشد. چرا كه تمامي پشم گوسفند در فرآيند پالايش اين ماده از آن جدا مي گردد.

علاوه بر اين اين ماده ممكن است تا درصد بسيار ناچيزي حاوي مواد آفت كش باشد. چرا كه از اين مواد به طور گسترده در دامداري هاي صنعتي جهت مقابله با آفت ها استفاده مي گردد. هرچند بايد گفت در اين مورد نيز جاي هيچ گونه نگراني نمي باشد. چرا كه غلظت هاي ناچيز مواد آفت كش نمي توانند خطري براي سلامتي داشته باشند.

همچنين شما ميتوانيد براي خريد بيزوكس سفيد و زرد كه يكي ديگر از موارد پرمصرف موم و وكس ها ميباشد به سايت آوا شيمي صبا مراجعه كنيد.

بيزوكس دسته‌اي از اجزاي ليپوفيليك (چربي دوست) گياهان، حيوانات يا با منشاء معدني هستند. قرن‌­ها پيش كشف شده‌اند، و كاربردهاي گسترده‌اي در مواد غذايي، آرايشي، دارويي،… دارند.

سخن پاياني

شركت آواشيمي صبا اكنون بيش از بيست سال است كه در زمينه واردات مواد اوليه صنعتي، دارويي و آرايشي و بهداشتي در حال فعاليت است و بالاترين كيفيت و بهترين خدمات را در اين حوزه به مشتريان خود عرضه مي نمايد.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۸:۱۰ توسط:arminmoghim موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :